REGULAMENT COMPETITIE CROSUL CETĂȚILOR

            REGULAMENT CROSUL CETĂȚILOR SUCEAVA

I. INFORMAȚII GENERALE

 Crosul Cetăților Suceava este o competiție de alergare pe potecă combinată cu puțin asfalt, desfășurată in municipiul Suceava, cu probe multiple, organizata de către Asociația Club Sportiv TRIB Suceava, denumita in continuare “Organizator“, deschisa tuturor alergătorilor, profesioniști sau amatori, a căror stare de sănătate le permite efortul fizic intens.

ASC TRIB Suceava este o organizație non-profit, fără scop comercial sau lucrativ si fără angajați. Obiectivul  principal al Crosul Cetăților Suceava constă in promovarea sportului si stilului de viață sănătos in societate. Valorile care stau la baza  evenimentului sunt: sportul și istoria locurilor. Evenimentul nu ar fi posibil fără implicarea comunității locale, in baza principiilor enunțate mai sus.

Prin înscrierea la Crosul Cetăților Suceava se prezumă că ați parcurs, înțeles si acceptat pe deplin prezentul Regulament de organizare precum si toate celelalte informații relevante pentru eveniment aflate pe site-ul ACS TRIB. Necitirea cu atenție a Regulamentului și a tuturor Secțiunilor dedicate competiției de pe site-ul ACS TRIB nu poate fi interpretată ca fiind lipsă de informație, recomandări, reguli și conduite din partea organizatorilor. Participanții care se înscriu la eveniment fără să cunoască toate informațiile prezentate pe site sunt direct responsabili pentru eventualele neplăceri cauzate de acest fapt, înainte, în timpul și după eveniment.

II. CONDIȚII DE PARTICIPARE ȘI ÎNSCRIERE

Participarea la probele Crosul Cetăților Suceava este permisa tuturor sportivilor, amatori sau profesioniști, indiferent de vârsta sau sex, în condițiile descrise mai jos.
Condiția necesara pentru înscriere consta in luarea la cunoștință, acceptarea si respectarea prevederilor prezentului regulament al competiției. Finalizarea formularului de înscriere este condiționată de luarea la cunoștință si de acceptarea prezentului regulament.

Concurenții Crosul Cetăților Suceava înțeleg si accepta implicațiile fizice si psihice ce deriva din participarea la o competiție sportiva si își asuma pe propria răspundere faptul ca ei si numai ei sunt responsabili de siguranța si de acțiunile lor pe durata desfășurării competiției. Concurenții înțeleg și sunt de acord că organizatorii nu vor fi responsabili pentru niciun fel de accidentare, accident, pierdere sau prejudiciu suferit de aceștia sau bunuri aparținând acestora, care pot apărea înaintea, în timpul și/ sau după concurs, ca și consecință a participării lor la acest eveniment.

Recomandam ca la alegerea probei de concurs sa va evaluați cat mai corect forma dumneavoastră sportiva si sa optați in consecință!

Participarea la probele Crosul Cetăților Suceava se realizează pe propria răspundere a alergătorului in condițiile in care acesta este major. In cazul minorilor, răspunderea pentru participare este comuna cu tutorele legal. Nu este permisa participarea minorilor la probele competiției fără acordul exprimat in scris al tutorelui legal al minorului respectiv. Acest acord scris trebuie prezentat de către tutorele legal la ridicarea kitului minorului. (Descarcă acord de înscriere pentru minori). Pentru siguranța concurenților minori exista limite de vârsta in funcție de probele competiției si anume:

  • Este permisă participarea minorilor cu vârsta sub 14 ani la proba de Cursa Cros 15 km , sub supravegherea directă pe traseu a unui adult desemnat în formularul de înscriere pentru minori. Este obligatoriu ca minorul să prezinte dovada participarii la competiții similare.
  • Este permisă participarea minorilor cu vârsta peste 14 ani la probele de Cursa Cros 15 km , în condiții de semiautonomie.
  • Este permisă participarea minorilor cu vârsta sub 10 ani la proba de Cursa Populara 2 km, sub supravegherea directă pe traseu a unui adult desemnat în formularul de înscriere pentru minori.

ACS TRIB Suceava garantează utilizarea datelor personale necesare completării formularului de înscriere și/sau altor formulare necesare participării la probele Crosul Cetăților Suceava exclusiv pentru in scopul bunei desfășurări al evenimentului sportiv (emiterea de documente fiscale, încadrarea la categoriile sportive ale probelor, stabilirea clasamentelor sau pentru raportarea la cerere către instituțiile statului, în temeiul legii)

Înregistrarea se face online prin completarea formularului de înscriere. Achitarea taxei de participare – plata online, cu cardul – după completarea formularului de înscriere este o condiție necesara participării la eveniment. Înscrierile de grup și plata înscrierilor de grup se fac cu acordul prealabil al ASC TRIB Suceava, conform instrucțiunilor primite de la reprezentanții ACS TRIB.

Pentru a fi validată înscrierea la eveniment trebuie bifate opțiunile “Am citit și sunt de acord cu regulamentul Crosul Cetăților Suceava“Declar că sunt apt din punct de vedere medical și fizic pentru participare la concurs” . Validarea și atribuirea numărului de concurs se va face numai după încasarea taxei de concurs. Pentru verificarea validării înscrierii va rugam sa accesați Lista Participanților.

Înregistrarea online a concurenților se încheie cu 5 (cinci) zile calendaristice înainte de data desfășurării evenimentului. Orice înregistrări si/sau plați recepționate după aceasta data vor fi invalidate iar sumele recepționate vor fi restituite emitenților.

In condiții excepționale ACS TRIB Suceava va permite înscrierea concurenților si plata taxei de participare in numerar in ziua si la locul evenimentului. Posibilitatea înscrierilor in aceste condiții va fi comunicata ad hoc, pe paginile de social media ale ACS TRIB Suceava si/sau ale evenimentului.

ACS TRIB Suceava își rezerva dreptul de a invalida înscrierile sportivilor dovediți vinovați de dopaj si aflați in perioada de suspendare, respectiv a sportivilor excluși din cursele anterioare organizate de către ACS TRIB Suceava, in cazul in care sancțiunea excluderii implica excluderea de la edițiile ulterioare ale evenimentului.

Gratuități:

In spiritul declarat al obiectivelor ACS TRIB Suceava, de promovarea a sportului in comunitate, beneficiază de înscriere gratuită următoarele categorii de persoane :

– persoanele vârstnice (cei care in ziua competiției sunt trecuți de vârsta de 60 ani) ,

Atenție :

Pentru a evita aglomerarea traseelor și pentru desfășurarea în siguranță a competiției, numărul participanților la probele competiției este limitat, după cum urmează:

  • Cursa Cros – Drumul Cetăților – 200 locuri.
  • Cursa Populară – Alergarea Străjerilor – 100 locuri
  • Cursa Copiilor – Vestitorii Cetății – 100 locuri

Perioada de înscrieri online : 18 august 2025 – 12 octombrie 2025

Înscrierile online rămân deschise până la ocuparea locurilor disponibile sau până cu 5 (cinci) zile înainte de data evenimentului sportiv.

Se vor efectua înscrieri la fața locului , în ziua evenimentului, înainte de startul probelor, în limita locurilor disponibile.

Participanții la Crosul Cetăților Suceava pot alege să includă în kit și tricoul oficial al ediției 2025, la un preț simbolic de 20 lei .

Pentru a-l avea garantat în kit, participanții trebuie să se înscrie până la data de 30 septembrie 2025.

III. CONTRIBUȚIA DE PARTICIPARE LA COMPETIȚIE

Contribuția de participare la probele Crosul Cetăților Suceava este afișată in pagina formularului de înscriere in site. In funcție de perioada de înscriere si de promoțiile oferite de Organizator aceasta contribuție poate varia. Va rugam sa citiți cu atenție datele din formularul de înscriere si cele din pagina de prezentare a probei de concurs care va interesează.

Plata contribuției de participare se realizează la finalul completării formularului de înscriere prin direcționarea dumneavoastră către pagina procesatorului de plați online. Plata se face in condiții maxime de siguranță si securitate iar ACS TRIB Suceava nu are acces la si nu stochează datele cardului dumneavoastră bancar.

In cazul in care sunt necesare clarificări cu privire la finalizarea înscrierii si/sau finalizarea procesului de plata, va rugam sa ne contactați pe email la acstrib@gmail.com pentru clarificări.

Contribuțiile de participare achitate prin Ordin de plata sunt acceptate exclusiv pentru înscrierile de grup. Achitarea in numerar va fi permisa numai la locul si in ziua de desfășurare a evenimentului si numai daca organizatorul decide efectuarea de înscrieri in ziua evenimentului!

Contribuția de participare la eveniment oferă sportivului următoarele:

  • Pachet de start ce include număr de participare si cadouri din partea organizatorului si a sponsorilor evenimentului.
  • Cronometraj si clasament online – cu exceptia participantilor la Cursa Copiilor.
  • Medalie de participare.
  • Acces la punctele de hidratare / alimentare pe traseul probelor de concurs.
  • Acces la asistenta medicala (prim ajutor) in zona start/sosire.
  • Premii oferite câștigătorilor (open si categorii de sex/varsta).

Pachetul de start nu este vandabil și nu este proprietatea persoanelor înscrise; se înmânează fizic doar participantului la competiție.

Contribuția de participare nu se returnează in situațiile in care concurentul nu se prezinta la start, este descalificat de către organizatori in timpul competiției sau abandonează in timpul competiție.

In cazul in care decideți anularea înregistrării la evenimentul Crosul Cetăților Suceava contribuția de participare poate fi rambursată cu maxim 14 zile înainte de data desfășurării evenimentului, numai după achitarea către organizator a unei taxe de administrare (cheltuieli operaționale) în valoare de 50 lei .

Contribuția de participare poate fi transferata către un alt sportiv cu maxim 14 zile înainte de data desfășurării evenimentului, numai după achitarea către organizator a unei taxe de administrare in valoare de 30 lei.

In situatia in care pachetul de start contine produse configurate special pentru participantul initial (de exemplu tricouri personalizate cu o anume marime) acestea vor fi transferate in pachetul de start al noului concurent fara posibilitatea modificarii configuratiei acestora.

Pentru aceste situatii va rugam sa trimiteti o cerere de transfer/rambursare.

IV. ECHIPAMENT

Probele Crosul Cetăților Suceava se desfășoară in cea mai mare parte a lor pe teren accidentat. Datorita reliefului si a traseelor alese gradul de dificultate este redus.
Singurul element obligatoriu din echipamentul dumneavoastră va fi numărul de concurs pus la dispoziție de către organizatori. Numărul de concurs trebuie purtat frontal si trebuie sa fie vizibil si lizibil pentru reprezentanții organizatorilor. Lipsa numărului de concurs conduce la descalificarea directa a competitorului.

Vă recomandăm:

  • Utilizarea de încălțăminte profilata pentru trail running.
  • Pentru persoanele care au nevoie de hidratare suplimentara intre punctele de hidratare recomandăm un bidon/flask de hidratare.
  • Ajustați echipamentul in funcție de prognoza meteo si de temperaturile din ziua respectivă. În caz de ploaie, adăugați la echipamentul o foiță de ploaie, iar in caz de temperaturi ridicate nu utilizați mai mult de un strat de echipament.
  • Să aveți asupra dumneavoastră telefonul mobil.

Important: la punctele de alimentare nu veți găsi pahare de unică folosință! Cade in sarcina concurenților sa aibă asupra lor un recipient pentru hidratare.

 V. DREPTURI DE AUTOR. DREPTURI DE IMAGINE.

Participanții la probele Crosul Cetăților Suceava își cedează in mod expres drepturile de autor si cele de imagine asupra materialelor foto – video create de către reprezentanții si/sau partenerii organizatorului in timpul evenimentului.  Ei își exprima acordul asupra dreptului organizatorului si/sau partenerilor săi de a utiliza aceste materiale foto-video, precum si de a reproduce numele, prenume si datele din clasamentul evenimentului in vederea promovării ulterioara a evenimentului sau in scopuri sportive.

Utilizarea materialelor foto-video rezultate in urma evenimentului Crosul Cetăților Suceava fără acordul expres al Organizatorului ACS TRIB Suceava este permisă doar pentru uz personal. In orice alte circumstanțe este interzisă preluarea si prelucrare datelor cu caracter personal (clasamente), a materialului foto-video, a mărcilor înregistrate precum si a documentelor publice privitoare la eveniment fără acordul scris al ACS TRIB Suceava. Orice comunicare despre eveniment sau utilizarea imaginilor sau videoclipurilor de la eveniment trebuie să respecte numele evenimentului, marca înregistrată și să aibă aprobarea oficială din partea Organizatorului.

VI. PUNCTELE DE ASISTENȚĂ ȘI CONTROL

Punctele de asistență și control vor fi instalate pe traseu la o distanță de maxim 10 km unul de celălalt și în zona de start/sosire. Distribuția punctelor de asistență și control este descrisă în pagina fiecărei probe a evenimentului.

Funcțiile punctelor de asistență și control sunt de a oferi asistență concurenților (hidratare/alimentare, evaluare stare fizică și psihică, îndrumare pe traseu ș.a.m.d.), de a ține evidența participanților la probele sportive, precum și de a înregistra eventualele abandonuri ale acestora.

Organizatorul va furniza la punctele de asistență apă plata și/sau băutură energizantă, precum și alimentație specifică efortului sportiv. Cade în sarcina concurentului de a estima corect necesarul său de hidratare/alimentare până la următorul punct de asistență.

Accesul în punctele de asistență și control este permis doar participanților la eveniment care se află în posesia unui număr de concurs emis de către Organizator.

În zona de start/sosire a Crosul Cetăților Suceava va staționa și echipa medicală (ambulanță) desemnată a oferi asistență medicală participanților la eveniment.

 VII. MARCAREA TRASEULUI

 Organizatorul va marca traseele probelor printr-o combinație de marcaje (bandă de semnalizare, stegulețe, însemne cu vopsea ecologică, panouri de direcționare). Pe cât posibil Organizatorul va încerca individualizarea traseului fiecărei probe în parte, în special în zonele în care traseele acestora se despart de cel comun tuturor probelor.

Modalitatea de marcaj și principiile de individualizare a traseului fiecărei probe vor fi descrise în ședința tehnică de dinaintea startului competiției și, de asemenea, în emailul trimis participanților competiției în săptămâna de dinaintea concursului.

ATENȚIE: dacă nu vedeți niciun semn de traseu pe o distanță mai lungă de 200 metri întoarceți-vă până la ultimul marcaj identificat!

Orice scurtare intenționată și dovedită a traseului probei de către un concurent implică automat descalificarea acestuia din competiție!

Traseul de concurs este restricționat altor participanți la trafic (autovehicule, vehicule de toate felurile). Acest fapt nu scutește participanții de răspunderea și obligația de a respecta regulile de conduită în trafic impuse de lege.

Traseul de concurs nu este închis altor participanți la trafic (biciclisti , pietoni, turiști, animale și alții). Acest fapt atrage asupra participanților răspunderea și obligația de a respecta regulile de conduită în trafic impuse de lege.

Orice competitor trebuie să dea dovadă de fair play și să permită unui concurent mai rapid să treacă în fața sa fără a-l obstrucționa, să acorde asistență unui competitor aflat în dificultate și care îi solicită acest lucru.

ACS TRIB Suceava își rezervă dreptul de a modifica sau ajusta în orice moment – inclusiv în timpul cursei – traseele de concurs în funcție de condițiile meteo, de starea terenului sau din orice alt motiv excepțional care poate avea impact asupra siguranței participanților la probele de concurs.

În situația în care aceste modificări vor fi efectuate înainte de ziua evenimentului, ele vor fi anunțate pe site-ul competiției și/sau prin email. Pentru modificările de traseu ad-hoc, din timpul cursei, participanții au obligația de a respecta indicațiile voluntarilor și reprezentanților organizatorului.

VIII. SIGURANȚA PARTICIPANȚILOR ȘI ASISTENȚA MEDICALĂ

 În caz de urgență medicală participanții la eveniment pot apela la asistență medicală pe traseu. Vă recomandăm contactarea Organizatorului (vezi informațiile de pe numărul de concurs) sau, în caz de pericol imediat, apel direct la Serviciul Național de Urgență (112). În situația în care problemele pe care le întâmpinați nu vă pun în pericol imediat sănătatea și vă puteți deplasa, vă recomandam a cere asistență de la cel mai apropiat Punct de asistență și control.

Fiecare alergător trebuie să acorde în caz de nevoie primul ajutor oricărei persoane aflate în urgență medicală și să apeleze la nevoie Organizatorul și/sau Serviciul Național de Urgență 112.

Personalul medical și reprezentanții Organizatorului sunt în măsură să decidă dacă un concurent este sau nu capabil a continua participarea la eveniment și este obligația concurenților să accepte autoritatea și deciziile acestora.

În zona de start/sosire va staționa pe toată durata evenimentului o ambulanță. Se pot prezenta concurenții care au o problemă medicală gravă. Tratamentele minore vor fi efectuate la discreția personalului și în funcție de disponibilitatea acestuia.

Cu excepția cazurilor de mai sus, pe parcursul traseului nu este permis nici un ajutor venit din exterior (suporter, spectator, etc.)

a. Alergătorii sunt responsabili pentru participarea la această cursă, organizatorii nu își asumă nici un fel de obligație în cazul în care un concurent se rănește sau se accidentează sau apar alte consecințe din cauza participării la acest concurs.

Traseul de concurs este restricționat altor participanți la trafic (autovehicule, vehicule de toate felurile). Acest fapt nu scutește participanții de răspunderea și obligația de a respecta regulile de conduită în trafic impuse de lege.

Traseul de concurs nu este închis altor participanți la trafic (biciclisti , pietoni, turiști, animale și alții). Acest fapt atrage asupra participanților răspunderea și obligația de a respecta regulile de conduită în trafic impuse de lege.

 IX. CLASAMENT, TIMP LIMITĂ ȘI PREMII

Cronometrarea probelor de Cursa Cros 15 km și Cursa Populară 2 km din cadrul Crosul Cetăților Suceava se realizează in sistem electronic, de către parteneri specializați in cronometraj sportiv, cu experiență relevantă in domeniul cronometrajului pentru alergările pe teren accidentat. „Timpul oficial” se măsoară din momentul startului oficial până în momentul trecerii liniei de sosire.

Timpi limită:
Cursa Cros 15 km – 3:00 ore – ritm minim – aproximativ – 12 min / 1 km
Cursa Populară 2 km – 00:30 ore – ritm minim – aproximativ – 15 min / 1 km

Clasamentul se va întocmi pe următoarele categorii:
*In situația in care numărul de participanți într-o categorie este mai mic de 5 (cinci), organizatorii își rezervă dreptul de a comasa respectiva categorie cu următoarea (vârsta mai mare) până se ajunge la numărul minim.
*Pentru stabilirea categoriilor de vârstă se va lua in calcul vârsta împlinita la data concursului.

Categorii de vârstă pentru Proba de Cursa Cros 15 km (masculin si feminin):

– Open Masculin

– Masculin 14-17 ani

– Masculin 18-29 ani

– Masculin 30-39 ani

– Masculin 40-49 ani

– Masculin 50-59 ani

– Masculin 60+ani

– Open Feminin

– Feminin 14-17 ani

– Feminin 18-29 ani

– Feminin 30-39 ani

– Feminin 40-49 ani

– Feminin 50-59 ani

– Feminin 60+ani

– Feminin 60+ani

Categorii pentru Cursa Populara  (masculin si feminin)

Open Masculin

Open Feminin

Cursa Copiilor

Este destinata copiilor sub 15 ani. Pentru înscrieri vezi secțiunea “Condiții de participare si înscriere” a prezentului regulament.

Toți copiii –care termină cursa – vor primi medalie de finisher, diplomă de participare .

Categoriile de vârstă pentru copii sunt următoarele:

Băieți 4-7 ani;

Băieți 8-11 ani;

Baieți 12-14 ani;

Fete 4-7 ani;

Fete 8-11 ani;

Fete 12-14 ani;

Premii:

Premii:

La Cursa Copiilor se vor premia cu diplome si premii in produse primii trei participanti de la fiecare categorie de varsta (masculin si feminin).

La Cursa Populară  se vor premia cu diplome și premii în produse primii cinci participanti in sistem OPEN (masculin și feminin).

La Cursa de Cros, se vor premia cu diplome si premii in produse primii trei participanti de la fiecare categorie de varsta (masculin si feminin).

Premii în bani se vor acorda DOAR la Cursa de Cros și doar clasamentelor în sistem OPEN masculin și feminin :

Loc 1 – 300 lei x 2 (M/F), Loc 2 – 250lei x 2 (M/F), Loc 3 – 200lei x 2 (M/F)

*Câștigătorii de la Open nu vor fi premiați și la categoriile de vârstă.
*Pentru ediția din anul 2025 în clasamentele finale pe categorii vor fi premiate integral cu diplomă și premii in produse primele 3 locuri de la feminin și masculin, indiferent de numărul de înscriși/validați pe categorie.

Rezultatele competiției – atât cele generale cat si cele pe categorii – vor fi afișate pe site-ul oficial al competiției si/sau pe site-ul partenerului de cronometraj, exceptie facand Cursa Copiilor.
Premierea participanților (diploma, trofeu, premii in bani, după caz) se realizează doar fizic, persoanei in cauza. Festivitatea oficiala de premiere se va desfasura in zona start /sosire. Organizatorul nu va expedia diplomele/trofeele sau premiile prin posta si nu le va înmâna altor reprezentanți ai sportivului.
Organizatorul se obliga sa facă public numele câștigătorilor si premiile acordate în cadrul acestui Eveniment. Lista câștigătorilor va fi publicata la maxim 2 zile după eveniment pe site-ul oficial. Organizatorul se obliga, de asemenea, sa respecte prevederile legale privind protecția datelor cu caracter personal. Ca atare, Organizatorul se angajează sa păstreze confidențialitatea datelor cu caracter personal ale participanților/ câștigătorilor la prezenta Competiție si sa le utilizeze conform prezentului Regulament Oficial, al declarației participanților pe propria răspundere si legislației in vigoare.

Toți participanții care termină proba de concurs (nu au fost descalificați, nu abandonează), vor fi recompensați cu medalie de participare (finisher) și diplomă de participare (format electronic).
Toți copiii – indiferent daca termină sau nu cursa – vor primi medalie de finisher, diplomă de participare și cadou . Rezultatele de la cursa copiilor nu se vor afișa pe site-ul competiției si/sau al partenerului de cronometraj.

X. ABANDONUL

Cu excepția urgentelor medicale, este interzis abandonul pe traseu fără contactarea Organizatorului. Decizia de abandon a participanților se declara in scris, sub semnătură la cel mai apropiat punct de asistență si control unde concurentul va primit instrucțiuni din partea reprezentanților Organizatorului. Tot aici concurentul care abandonează va preda Organizatorului numărul de concurs si va primi instrucțiunile acestuia pentru revenirea la linia de start/sosire.Organizatorul își rezervă dreptul de a retrage din cursă orice concurent a cărui stare fizica nu-i mai permite in mod evident continuarea cursei. Daca concurentul nu accepta decizia reprezentanților Organizatorului, continuarea cursei se poate face doar pe propria răspundere – organizatorii nu mai garantează că pe traseu vor mai fi voluntari, puncte de alimentare funcționale, marcaje etc., iar concurentul se consideră în afara concursului.In cazul opririi sau retragerii din cursa, in condițiile de mai sus, contribuția de participare nu va fi returnată.

XI. PENALITĂȚI ȘI DESCALIFICARE

Reprezentanții oficial ai Organizatorilor pe traseu, precum și responsabilii diferitelor posturi de asistență și posturi de securitate au posibilitatea de a aplica regulamentul și de a descalifica direct concurenții care nu se vor comporta cu sportivitate pe traseu si anume:

  • Trișarea, cum ar fi, dar fără a exclude: scurtarea traseului cu intenția vădită de a câștiga poziții/timp/distanta in fața celorlalți concurenți, utilizarea de mijloace de transport in timpul cursei, schimbarea numerelor de concurs, împărțirea sau înstrăinarea numărului de concurs intre mai mulți sportivi, absența trecerii printr-un punct de control etc.
  • Aruncarea de deșeuri ce nu sunt biodegradabile pe traseu.
  • Lipsa de respect față de organizatori, voluntari, public, localnici si/sau lipsa de fairplay fata de ceilalți participanți la competiție.
  • Neoferirea de prim ajutor unei persoane aflate in aceasta nevoie.
  • Refuzul de a respecta indicațiile si dispozițiile reprezentanților Organizatorului.
  • Precum si in alte situații, nedescrise in aceasta listă care nu este exhaustiva, in urma reclamațiilor primite de la ceilalți participanți la competiție, Organizatorul poate decide motivat si cu dovezi penalizarea concurenților sau descalificarea acestora.

De asemenea, Organizatorul își rezervă dreptul de a refuza luarea startului sau continuarea cursei pentru persoanele pe care nu le consideră apte. Lista acestor situații este prezentată mai jos, nefiind exhaustivă: în stare de ebrietate produsă de alcool, droguri sau alte substanțe psihoactive, stare de sănătate alterată vizibil și semnificativ, epuizare fizică sau psihică, echipament total inadecvat. Descalificarea din cursă nu implică returnarea contribuției de participare.

XII. RECLAMAȚII / CONTESTAȚII

Reclamațiile/Contestarea rezultatelor trebuie făcute oficial de către concurent Organizatorului in termen de 15 minute de la afișarea rezultatelor finale provizorii. Organizatorul se obligă la a oferi răspuns reclamației/contestației in 60 de minute de la primirea acesteia. Depunerea reclamației/contestației se realizează numai împreună cu un depozit de 200 Ron. Dacă decizia juriului de cursă este in favoarea reclamantului, depozitul va fi returnat participantului. In cazul in care reclamația va fi respinsa acest depozit va fi facturat ca si taxa de jurizare participantului si nu va fi returnat acestuia. Orice participant poate face o contestație împotriva altui participant care nu a respectat regulile competiției sau împotriva deciziilor oficialilor. Juriul Cursei este format din următorii oficiali: Manager de cursă, Director de cursă, Manager de voluntari. Juriul Cursei este autorizat să prezideze orice caz de abatere sau alte astfel de evenimente, acolo unde este necesar. Nu pot fi formulate obiecții împotriva deciziei Juriului Cursei.

XIII. CONDIȚII EXCEPTIONALE. FORȚĂ MAJORĂ. MODIFICĂRI ALE REGULAMENTELOR

Schimbarea traseului, modificarea datei Competiției sau anularea Competiției

ACS TRIB Suceava își rezervă dreptul de a modifica elemente care țin de organizare, prezentul regulament, perioada de înscriere, numărul de locuri disponibile în cazul în care apar evenimente excepționale. De asemenea, în situații excepționale, evenimentul sportiv poate fi anulat cu înștiințarea prealabilă a celor înscriși.

1. Organizatorul își rezervă dreptul de a modifica traseul, amâna startul și chiar de a opri/anula/amâna Competiția, în următoarele cazuri:

a) – vreme nefavorabilă sau alt eveniment natural (alunecări de teren, ploi sau ninsori abundente, îngheț, inundații, cutremure, vânt puternic sau alte asemenea) apreciate de Organizator ca reprezentând un impediment în desfășurarea Competiției la data și pe traseul anunțat.
b) – decizii ale autorităților naționale sau locale de restrângere a drepturilor și libertăților cetățenești care împiedică desfășurarea totală sau parțială a Competiției, indiferent dacă aceste decizii sunt luate din motive de siguranță națională (războaie, demonstrații, stare de asediu, atentate etc), din motive de sănătate publică (epidemii, pandemii, epizootii, endemii, etc) sau din orice alte motive.
c) – cazuri de forță majoră, ori în cazul oricărui alt eveniment imprevizibil și care afectează, în opinia Organizatorului desfășurarea în condiții de siguranță sau adecvate a Competiției.

În oricare din situațiile menționate la punctele a),b),c), concurenții vor fi informați prin canalele de comunicare ale Organizatorului, cu cel puțin 24 de ore înaintea startului Competiției, sau chiar și într-un termen mai scurt, dacă evenimentul ce împiedică desfășurarea Competiției are loc cu mai puțin de 24 de ore înaintea startului.

d) – în cazul în care Organizatorul decide să anuleze competiția, urmare a incidenței unuia din cazurile de mai sus, concurenților li se va restitui, la cerere, 70% din taxa de înscriere, cu condiția ca cererea de retragere din competiție să fie făcută în maxim 30 de zile calendaristice de la data în care Organizatorul notifică prin e-mail (newsletter) si pe pagina www.acstrib.ro , anularea Competiției.

Cererile de retragere se vor trimite prin e-mail la adresa acstrib@gmail.com. Concurenții care nu formulează o cerere de retragere în acest interval sunt automat înscriși la următoarea ediție a Competiției.

2. În cazul în care Organizatorul decide să modifice data organizării competiției, urmare a incidenței unuia din cazurile de mai sus, concurenții acceptă, prin însăși înscrierea la concurs, noua dată astfel modificată.

a. Concurenții au însă dreptul ca, în astfel de cazuri, să solicite în scris retragerea din Competiție cu returnarea taxei către participant, din care se reține suma de 85 lei, cu condiția ca cererea de retragere din Competiție să fie făcută în maxim 10 de zile calendaristice de la data la care Organizatorul notifică prin e-mail (newsletter) și pe pagina www.acstrib.ro, amânarea competiției.

Cererile de retragere se vor trimite prin e-mail la adresa acstrib@gmail.com.

 XIV. Anularea unei înregistrări

Conform OU G 34/2014, Art. 16, Aliniatul l), Organizatorul este exceptat de la rambursarea in totalitate a contribuției de participare in cazul in care decideți anularea înregistrării la evenimentul Crosul Cetăților Suceava. Se permite restituirea contribuției de participare, transferul contribuției de participare către alt sportiv sau transferul sportivului către o alta proba a evenimentului prin achitarea unei unei taxe de administrare (cheltuieli operaționale). Pentru detalii va rugam sa accesați mai sus secțiunea numita “Contribuția de participare la competiție” a prezentului regulament.

XV. MODIFICAREA INSCRIERII LA PROBELE COMPETITIEI

Contribuția de participare poate fi transferată către un alt sportiv cu maxim 14 zile înainte de data desfășurării evenimentului, numai după achitarea către Organizator a unei taxe de administrare in valoare de 30 lei. De asemenea, transferul concurentului la o alta proba a evenimentului este posibilă si va putea fi operată in aceleași condiții (achitarea către Organizator a unei taxe de administrare in valoare de 30 lei).

Pe langa taxa de administrare se va achita diferența de cost dintre cele doua contribuții de participare, valabilă la data la care se efectuează transferul.

Cu pana la 48 ore de la startul probelor – modificările se vor realiza prin contactarea organizatorului la adresa de email acstrib@gmail.com, împreună cu dovada achitării taxei de înregistrare prin ordin de plata in contul RO47BTRLRONCRT0668225603

Datele de contact (Email / număr telefon) ale persoanei care solicită modificarea trebuie sa fie identice cu datele persoanei care a efectuat înregistrarea inițială a concurentului.

Alte modificări se pot realiza doar la fața locului, in ziua evenimentului, la cerere si cu acordul scris al Organizatorului, si numai cu maxim 2 ore înainte de startul probelor Crosul Cetăților Suceava.

 Prin înscriere, plată și participare fiecare participant confirmă că a citit, înțeles și acceptat condițiile si regulile de participare la Crosul Cetăților Suceava.